Yüksek Potansiyelli Çalışanları Belirleme ve Elde Tutma Sistemi
Building the Right High Potential Pool: How Organizations Define, Assess, and Calibrate Their Critical Talent
"Yüksek potansiyel" in ne olduğunu tam olarak anlamadan önce "yüksek potansiyel" in ne olduğunu tanımlamamız gerekir. "Yüksek performans" terimi genellikle "yüksek potansiyel" ile birbirlerinin yerine kullanılırken, ikisi de eş anlamlı değildir. Araştırmalar, yüksek potansiyellerin neredeyse her zaman yüksek performanslı olduğunu göstermekle birlikte, tersi her zaman doğru değildir. Liderler için En İyi Şirketler araştırması, en iyi firmaların, bir şahsın mevcut performansının ve ilerleme potansiyelinin iki temelde farklı önlem olduğunu anladığını doğruluyor. Performans genellikle yetenek yönetimi süreci boyunca tanımlanır ve çoğunlukla liderlerden beklenen belirli davranışların sergilendiği ("nasıl") iş sonuçlarını ("ne") sunmanın bir kombinasyonudur. Performans, tarihsel bir bağlamda, genellikle altı ay ila bir yılda değerlendirilirken, potansiyel gelecek odaklı bir değerlendirmedir. Spesifik olarak, bir kişinin potansiyeli, belirli bir süre içinde daha fazla sorumluluk sahibi olma yeteneklerini ifade eder.
ABD’de yapılan yeni bir araştırmada, katılımcı kuruluşların yalnızca% 8'i yüksek potansiyellerini belirlemek için gerçekten sistematik yöntemler kullandıklarını bildirdi. Kullanılan farklı yöntemlerin popülaritesine bakıldığında, anket, şirketlerin yalnızca% 35'inin yetenek değerlendirmeleri kullandığını, diğer taraftan performans değerlendirmeleri (% 74), yönetici önerileri (% 69), yenilikçi / benzersiz iş katkıları (42 %) ve akranlardan gelen girdiler (% 35) eşit veya daha fazla popüler ölçütlerdir. Bu tür yetenek yönetimi türündeki risk, sürecin potansiyel olarak yanlış yetenekle doldurulmasına izin veren bir popülerlik yarışmasına benzemektedir,
4.a- ) Liderlik yetkinlikleri:
5.1-) Birim yöneticilerinin puanlamaları ve tavsiyeleri
Temel Yetkinlikler
|
|||||||||||||||||
Kalite Bilinci
|
Personel
|
Teknik amir
|
İdari Amir
|
||||||||||||||
...............
/biriminin kalite politikasının ve kalite hedeflerinin belirlenmesinde etkili
rol oynar.
|
|||||||||||||||||
.............../
biriminin sunduğu hizmet kalitesini geliştirmek amacıyla sunulan hizmetin
kalitesini ölçme, çözümleme ve geliştirme çalışmaları yapar.
|
|||||||||||||||||
Kendini Yenileme ve Sürekli
Öğrenme
|
Personel
|
Teknik amir
|
İdari Amir
|
||||||||||||||
İşiyle
ilgili yeni bilgileri takip eder, öğrenir; bu bilgileri işinde kullanır.
|
|||||||||||||||||
Kendi
performansını gözden geçirir ve sürekli gelişim için gerekli çabayı gösterir.
|
|||||||||||||||||
Yönetsel Yetkinlikler
|
|||||||||||||||||
Müşteri İlişkileri Yönetimi
|
Personel
|
Teknik amir
|
İdari Amir
|
||||||||||||||
GENEL PUAN (Göstergeler Ortalaması + Yetkinlikler
Ortalaması)
|
|||||||||||||||||
Beklenenin
Altında
|
Gelişmesi
Gerekli
|
Beklenen
Düzey
|
Beklenen
Düzeyi Aşan
|
Beklenen
Düzeyin
Çok Üstünde |
|||||||||||||
1 (
)
|
2 (
)
|
3 (
)
|
4 (
)
|
5 (
)
|
|||||||||||||
GENEL
DEĞERLENDİRME
|
|||||||||||||||||
Çalışanın Kuvvetli Yönleri :
|
|||||||||||||||||
Çalışanın Gelişmesi Gereken Yönleri :
|
|||||||||||||||||
Çalışanın gelişimi
ile ilgili düşünceler
|
|||||||||||||||||
Takip
edilmelidir.
|
|||||||||||||||||
Mevcut
görevinde kalması uygundur.
|
|||||||||||||||||
Başka bir
görevde değerlendirilebilir.
|
*Görev 1 :
|
||||||||||||||||
Terfi
edebilir.
|
*Görev 2 :
|
||||||||||||||||
*Görev 3 :
|
|||||||||||||||||
*Görev 4 :
|
|||||||||||||||||
GÖREV DEĞİŞİKLİĞİ YETERLİLİK ÖLÇÜM FORMU
|
|||||||||||
Ad Soyadı
|
Değerlendiren Adı Soyadı
|
Proje Adı
|
Performans Sonucu
|
Sonuç
|
Notlar
|
||||||
İşe Alım Test Sonucu-%80
Başarı
|
Eğitim Sınav Sonuç
Ortalaması -%80 Başarı
|
Son 6 Ay Performans
Değerlendirme Ortalaması (pozisyona göre değişiklik gösterir)
|
KPI Hedefleri
|
Katılımcı Sunum
Değerlendirme Puanı - %80 başarı
|
Yeterlilik
Değerlendirme Puanı (Puan Aralığı: Bekletintilerin altında ; 0 - 2 puan,
Beklentileri karşılıyor ; 3 - 4 puan, Bekletinleri tümüyle karşılıyor ; 5
puan)
|
Değerlendiren
Notları
|
|||||
SIRA NO
|
PERSONELİN
ADI SOYADI:
|
DEPARTMANI:
|
||||
YAKLAŞIMLAR
|
KRİTERLER
|
1. Amir Not Ortalaması
|
2. Amir Not Ortalaması
|
GENEL TOPLAM NOT ORTALAMASI
|
||
1
|
DENEYİM %50
|
*GÖREV BAŞI
SORUMLULUKLARI
*KUVVETLENDİRİCİ PROJELER
*GÖREV ROTASYONLARI
VE TRANSFERLER
|
||||
2
|
HAVUZ BULMA %25
|
*GERİ BİLDİRİM
*ROL MODELLERİ
*MENTORLUK, KOÇLUK
FAALİYETLERİ
|
||||
3
|
EĞİTİM %25
|
*YAPILANDIRILMIŞ
TERFİLER
*E-ÖĞRENME
PROGRAMLARI
|
iKMania
0 comments: