İK Metrikleri - İş Teklifi Kabul Oranı

İş Teklif Kabul Oranı

Merhaba. İnsan kaynaklarında kullanılan bir metrik ve ölçümlemedir.

Özünde soyut kavramlarla haşır neşir olan insan kaynakları departmanlığının yaptığı işi somut raporlamaya dayandıran 2. önemli ölçütümüz ‘’iş teklifi kabul edilme oranıdır.’’ İlk metrik olan 
turnover raporlamayı diğer yazıdan ulaşabilirsiniz.

Peki, nedir kabul edilme oranı_? 

İş teklifi yapmış olduğunuz adaylardan kaçı sizin teklifinizi kabul ediyor? Kabul etmezken bunun sebebini ne olarak belirtiyor? Şirketinizin toplumdaki kurumsal imajı ne düzeyde, sunduğunuz ücret paketleri yeterli mi yoksa doğru işe doğru aday seçemiyor musunuz. İşte tüm bu sorulara cevap verebilen bir raporlamadır. Formül de çok basittir.



Kabul edilme oranı = kabul edilen iş teklifi / Toplam iş teklifi


Örneğin; 5 / 10 ( %50 orana sahipsiniz )

Bu metrik tek başına kullanıldığında belki yetersiz kalabilir. Şirketinizin kurumsal imaj gücünü ölçmek için kabul edilme oranı yanında ‘’randevuya gelme’’ metriği de kullanılmalıdır. Bu neden önemlidir? Günümüzde birçok işletme küçük kobi mantığındadır. Coca-cola, Dr.Oetker, Boyner, Kipa, Delphi, Koçtaş, Migros, Eldor, Vestel, Kamil Koç, Garanti, Şekerbank, Teknosa, Turkcell, Vodafone, Tuborg, Arkas holding gibi büyük ve kurumsal firmaların belki bu metriğe ihtiyacı yoktur. Çünkü örnek olarak Kipa’ya girebilmek için adaylar zaten hevesle bekleyip o firmadan gelen bir iş teklifine tereddütsüz evet diyebilirler. Bu metriği daha çok, ismi piyasada duyulmamış, kurumsallaşmaya çalışan her sektörden firmalar ve turnover oranının su gibi aktığı sektör ve departman İk’ları kullanabilir. 

Örneğin, Turkcell büyük bir firma. Turkcell’in idari kadro için yapılan iş teklifine hiçbir aday hayır demez. Ama aynı Turkcell çağrı merkezi personeli aradığında işler bu noktada değişebilir. Kaç aday çağrı merkezi için müşteri temsilcisi olmak istiyor ve teklifi kabul ediyor bu metrikle ölçebilirsiniz. Aynı örneği bankalar için verebiliriz. Garanti bankasının gişe elemanı için yaptığı iş teklifine kabul oranıyla sahada kredi kartı satışı için adaylara yaptığı teklif aynı oranda kabul görmeyebilir. 

Sonuç olarak aynı şirketin farklı departmanlarında bile işe alımlar farklı olacağı için bu metriği kullanmak sağlıklı bir analiz gücü sağlayabilir. Aşağıdaki sistemde formülasyonu bulabilirsiniz.


Saygılarımla,
iKMania



0 yorum: