İş Ararken

İş Ararken

Merhaba. İşsizlik zor bir zanaattır. Günümüzde de TÜİK son güncel raporlarına göre işsizlik oranı rekor kırmış ve %13’e çıkmış durumdadır. Bu zorlu şartlar altında iş ararken kişilerde bazı negatif bakış açısı, kendileri hakkında olumsuz düşünceler cereyan edebilmektedir. Her girdikleri mülakat olumsuz sonuçlandıkça kendilerini yetersiz görme eğilimleri artar, kendilerini yetersiz görmeye devam ettikçe her girdikleri mülakat olumsuz sonuçlanmaya devam eder…Öncelikle bu negatif bakış açısı altında özellikle LinkedIn’de ‘’bilmem şu kadar yıldır işsizim, kimse beni işe almıyor’’ gibi cümleler kullanmak sizi bir yere taşımaz. Sanıldığının aksine şu kadar aydır işe giremedim demek karşı tarafta acıma duygusuyla iş yapmayı tetiklemez. Türkiye’de ortalama iş arama süreci mavi yaka-beyaz yaka dahil 3-8 ay arasında değişmektedir. Bu süre zarfları sizin psikolojik sınırınız olmaktadır. Örneğin 8 aya kadar süren işsizlik sürecinde olağan şartlar bir sorun yoktur çünkü Türkiye’de durum bu şekildedir ama iş arama süreci 8 ayı geçip 1 seneye yaklaştığı anda durum kontrolünü ele alıp sorunu kendi içinizde aramanız gerekmektedir. Konusunda uzman İK arkadaşlardan yardım veya hizmet alın, başvurduğunuz pozisyon yetkinlikleriyle kendi yetkinliklerinizi analiz edin, kişisel swot analizini yapın.

Bunun dışında her ne kadar spritüal bir inanç sisteminiz olmasa bile ‘’çekim yasası’’ denilen kavramın bilimse bir gerçekliği vardır. Amy Cuddy’nin ‘’güç duruşu’’ TED videosunu izleyin ve ‘’kendi kendini gerçekleştiren kehanet’’ yasasını bir araştırın. Bunlar bir ara çok meşhur olan
"law of attraction" yasasının gerçekten bilimsel zemine oturtulmuş halidir.  Kimse beni işe almıyor ben yetersizim inanç sistemine inanırsanız kendi kendini geçekleştiren kehanet gerçekleşmiş olur. Yukarıda da değindiğim gibi her girdikleri mülakat olumsuz sonuçlandıkça kendilerini yetersiz görme eğilimleri artar, kendilerini yetersiz görmeye devam ettikçe her girdikleri mülakat olumsuz sonuçlanmaya devam eder ve kısır paradoksa girmiş olurlar. Kendi kendini gerçekleştiren kehanete bir örnek daha, siz ben kurumsal şirketlerde çalışmayı hak etmiyorum bilinçaltı inancına sahip olursanız eğer, gün gelir belki de Türkiye’nin en kurumsal şirketinde çalışma şansı önünüze gelir ama siz sırf bu ‘’hak etmiyorum’’ inancı yüzünden olabilecek işi kaçırmış olursunuz. Biz Türkler’ deki, bir şeyi 40 kere söylersen gerçek olurmuş mantığının bilimse halini bir araştırın.

Son olarak da hem sporcu hem de lider olarak çok takdir ettiğim Michael Jordan’ın aşağıdaki sözünün çıktısını alıp bir işe girinceye kadar odanızın duvarına asın. Bu söz belki size umut olmaktadır.

‘’Kariyerim boyunca 9000'den fazla başarısız atış yaptım, 300'den fazla oyun kaybettim, 26 kez oyun kazandiracak atişi ıskaladım.. Çabaladıkça başarısız oldum, başarısız oldukça çabaladım. Başarımın sırrı işte bu dur''



Sizde 1000 tane yere CV verip başvuru yapsanız, 500 tanesi CV’inizi değerlendirmeye uygun bulsa, 100 tanesi CV’inizi incelese, 50 tanesi sizi görüşmeye çağırsa, 20’sini siz beğenmeseniz geriye kalan ve 30 görüşmeden 29’u olumsuz deyip 1 tanesi sizi işe alsa başarı gelmiş demektir.

Her şeyin hayırlısını dileyin.

Saygılarımla,
iKMania

0 comments: