Merhaba. Bir
diğer İnsan Kaynakları süreçlerinden biri olan Kariyer ve Yetenek Yönetimine
değinmeden önce öncelikle yetenek kavramını tanımlamak gerekmektedir. Sözlük
anlamıyla yetenek ‘’bir işi yapabilme ve gerçekleştirme gücü’’ şeklinde
tanımlanabilmektedir. İşletmelerde Yetenek Yönetimini gerçekleştirmeden önce
yetenek kavramı iyi bir şekilde analiz edilmelidir. Genel olarak şirketlerde
uygulanan Yetenek Yönetimi süreçleri şunlardan oluşmaktadır.
Yetenek yönetimi süreçleri;
-Performans
Yönetimi
-İşe Alıştırma
ve oryantasyon yönetimi
-Management
trainee şeklinde isimlendirilen yönetici adayı yetiştirme programları
-Eğitim
yönetimi ve yetkinlik geliştirme
-Personel
yedekleme planlaması ve yeteneği elde tutma
Kariyer
Yönetimi ise yetenek yönetiminin bir sonucu olarak uygulanmaktadır. Genel
olarak uygulanması gereken Kariyer Yönetimi süreçleri ise şunlar olmalıdır.
Kariyer
geliştirme; çalışanların yetkinlik ve becerilerine göre sınıflandırılması,
kariyer havuzunun oluşturulması, yetkinlik ve performans değerlendirmelerinin
analizi ve havuza aktarılması 1. aşama olarak gerçekleştirilmelidir.
Kariyer
planlama; kariyer havuzuna alınan adayların gelişim planlarının hazırlanması,
yetenek havuzundan çıkacaklar için kariyer olanaklarının belirlenmesi, süreçle
birlikte personelin izlenmesi ve performanslarının değerlendirilmesi,
performansı düşük adaylara ve yüksek adaylara kariyer olanaklarına yönelik
eğitimler sağlanması, kariyer havuzu takip ve değerlendirmelerinin sonuç takibi
ve tepe yönetime raporlanması 2. aşama olarak gerçekleştirilir.
Yetenek yönetimi beraberinde performans değerlendirmeyi getirmektedir.
Performans değerlendirme beraberinde kariyer yönetimini getirmektedir. Kariyer
yönetimi beraberinde terfi imkanlarını getirmektedir. Kariyer ve Yetenek
Yönetimi içinse uygulanabilecek en önemli planlama ‘’Polivalans Tablosu’’ ile
yapılmaktadır.
Saygılarımla,
iKMania
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 comments: