En Güçlü ve Zayıf Yönleriniz Nelerdir?




Kendinizde Gördüğünüz En Güçlü ve Zayıf Yönleriniz Nelerdir?

Nasıl ki kambersiz düğünler olmaz ise bu sorusuz da mülakatlar olmazmış. 2016 yılında hala mülakatta çıkabilecek sorulara hazırlık yapmadan görüşmelere geldiğinizde ve bu soruyla karşılaştığınızda hala daha ''ama benim zayıf noktam yok galiba düşünmedim'' ya da ''en zayıf özelliğim mükemmeliyetçiliğim'' gibi cevaplar vermeniz hanenize eksi puan yazılmaktadır. Bu soru size elbet sorulur, ilk görüşmeniz son görüşmeniz olsa da bu soru sorulmuş, soruluyor ve sorulacaktır.

Peki bu soruya nasıl cevap verebiliriz?

Öncelikle ben adaylara en güçlü özelliğiniz (ya da başka bir versiyonu en yakınlarınıza sorsak sizi 3 cümleyle nasıl anlatırlar) gibi objektiflikten uzak adayı tamamen subjektif cevap vermeye iten yönlendirici bu soruları sormam. Ben her zaman davranışsal veya yetkinlik bazlı mülakat (star tekniği) mülakat sorularının sorulmasından yanayım. Adayın en güçlü olduğu yönlerini başka sorular sorarak öğrenebilirsiniz. Bu yüzden en güçlü özellikleriniz dışında size gelebilecek ''en zayıf özellikleriniz'' nelerdir sorusunun cevabını arayalım.

1. kuralımız; bu soruya ''benim aslında zayıf noktam yok'' cevabı vermeniz sizden istenen doğru cevap değildir. Bu soruyu çok da abartmadan olabildiğince dürüst cevap vermeniz gerekmektedir. Örnek bir cevap kalıbı, ''kendimde gördüğüm en zayıf özelliğim olarak odaklanamama sorununu görüyorum. Bu zayıf noktamın farkındayım. Bu sorunu düzeltmek için kişisel gelişim çalışmalarına başladım ve pomodoro tekniği uyguluyorum. Bu sorunumun farkındayım ve kendimi geliştirmek için çalışıyorum.'' diye akıllıca bir cevap verdiğinizde bir taşla iki kuş vurmuş olursunuz. Hem olabildiğince dürüst cevap vererek kendinizin farkında olduğunu karşıya aktarırsınız ki kimse Superman değildir hem de sorunun ne olduğunu bilen, buna çözüm bulan ve kendini bu konuda geliştirmeye çalışan gelişimci bir aday algısı oluşturursunuz ki bu da vurduğunuz 2. kuş olur. Burada dürüstlüğünde dozajını ayarlamak gerekir. Bir çağrı merkezi mülakatında en zayıf yönüm sinirlerime hakim olamamam ya da muhasebe mülakatında en zayıf noktan dikkatsizliğim cevabı elenmenize yol açar.

Genel perspektifte belkide mülakatların sorusuyla cevabıyla en klişe sorusu budur. Tam bir bıçak sırtı sorudur. Yukarıda bahsettiğim gibi bu soruya en güzel cevabı dürüst cevap olarak verebilirsiniz.

Saygılarımla
iKMania






0 comments: