Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?
Merhaba.
İş yazışmaları ve gün içinde mesai saatinde şirket çalışanları arasında yapılan
kurumsal mailleşmeler ayrı bir önem taşımaktadır. Özellikle üst
yöneticilerinize mail atarken azami dikkat etmeniz gerekmektedir. Bende bu
kurumsal mailleşmelerde yapılan hatalara aşırı takılan birisiyimdir.
- Doğru mail formatını öğrenin: Yan yana 2 tane dönerci
açılsa o 2 dönercinin bile iş yapış şekilleri ve kurum kültürü birbirinden
farklı olacaktır. İşte bu yüzden yeni girdiğiniz şirkette mailleşmelerde
kullanılan formatı öğrenmeye bakın. Örneğin eski çalıştığım şirketlerin birinde
CEO'nun emriyle yazı formatının Calibri 11 olması zorunlu hale getirildi. Bu
formattan başka yazı tipiyle mail atan çalışanlara uyarı amaçlı geri dönüşler
yapılıyordu.
- MSN dili kullanmayın: Hoş artık MSN tarihin tozlu
sayfalarına gömülmüş olsa da whatsapp sayesinde msn dili diye bir şey vardır.
Özellikle yaşı genç olan ve şirkete yeni gelmiş kişilere doğru mail formatı
öğretilmelidir. Msn dili gibi maillerde naber, kib, by, slm katiyen kullanmayın.
Mail başlangıçlarında en doğru kelime her zaman ''Merhaba''dır. Doğru format
için bir örnek;
Merhaba
xxx Bey/Hanım,
- Mailleri capslook açık atmayın: ABD'de çoğu şey
elektronik sisteme geçtiği için maillerde kullanılan hepsi büyük harfle yazılar
mobbing kapsamına girebilmektedir. Örneğin birisine ABC ABCDE ABCDEF diye büyük
harfle attığınız mail daha sonra mahkemelerde mobbinge kanıt olabilmektedir ve
psikolojide büyük harfler karşındaki kişiye bağırmak manasına gelmektedir.
- Maillerde samimiyeti iyi ayarlayın: Her ne kadar mail
attığınız kişi can ciğer kuzu sarmanız olsa da orası bir iş yeridir. Kurumsal
mailleşmelerde esprilerden, ve '':)'' işaretinden uzak durun.
- Maillerle flört etmeyin:
Maksimum dikkat edilmesi gereken bir konu da budur. En son yargıtay kararında
da onandığı gibi mesai saatlerinde şirket imkanlarını kullanarak maillerde
flörtleşme haklı nedenle fesih sebebi olabilmektedir. Bununda gerekçesi
basittir. Şirket imkanlarını kendi çıkarlarınız amacıyla kullanamazsınız. Çoğu
firma da IT ve bilgi işlem birimi yapılan ve atılan tüm mailleşmeleri
görebilmektedir. Bu yüzden sadece iki kişi arasında mailleşmeye güvenmeyip
espri dozajını ve flörtleşmeyi iyi ayarlayın, yoksa maille flört fesih sebebi
olabilir.
- CC'ye gizli ekleme özelliği: Maillerde ki yazışmalarda
kısır günlerindeki muhabbeti yapmayın. Gizlice CC'ye eklenmiş CEO veya birim
yöneticinizin olduğu bir mailde üstleriniz hakkında dedikodu ve gıybet
yaptığınızın anlaşılması pek hoş karşılanmayabilir.
- Konuyu kısa ve net aktarın: Özellikle tepe
yöneticilerin günü yoğun geçtiği için gönderdiğiniz maildeki destansı yazıları
okumaya fırsatı olamayabilir. Maildeki maruzatınız neyse en net ve anlaşılır
bir şekilde özetleyerek aktarın. Doğru mail formatlarının başında konu kısmına
Hk. yazmak geliyor.
Doğru
format için bir örnek;
Konu:
İşbaşı Onayı Hk.
Merhaba
X Hanım,
İşe
alım süreci yürütülen xxx adlı adayın görüşmeleri olumlu sonuçlanıp birim
yöneticisinden işbaşı onayı alınmıştır. Yeni personelin oryantasyona uygun
şekilde ilerlenmesi konusunda desteğinizi beklemekteyim.
Saygılarımla,
xxx xxxx
İnsan Kaynakları Uzmanı
- Maili göndermeden önce 2 defa kontrol edin: Özellikle
CEO’ya mail atarken yazdığınızı 2 defa kontrol etme ve sizin gözünüzden kaçan
bir hata olabileceği içib birde iş arkadaşınıza kontrol ettirin.
- Fyi: İşyerinde üst ve tepe yönetimden gelen haber niteliği
taşıyan mesajları bütün şirkete iletirken mailin başına veya sonuna yazılan
harflerdir. Manası bilginize sunarım, bilginize demektir.
- İmla
ve yazım hatalarına dikkat edilmesi konusuna ayrıca değinmek istemedim. Bu
konuya dikkat edilmesini öğütlemek bile bana saçma geldi. Hadi bir kaç harfin
yanlış yazılması hoş karşılanabilir ama her cümle başı yapılan yazım yanlışları
ve imla, noktalama hataları hoş karşılanmayabilir.
Kurumsal mailleşmelerle
ilgili aklıma gelenler şimdilik bunlar. Bende olduğu gibi bir çok çalışan ve
özellikle müdürleriniz maillerdeki yazdığınız formatlara, kullandığınız günlük
dile, yaptığınız imla ve yazım hatalarına takık birisi olabilir. İşte bu yüzden
çalıştığınız şirkette iş arkadaşınızdan o şirkette kullanılan mail formatını
öğrenmeye bakın ve kurumsal mail yazılırken genel kabul görmüş kuralları
öğrenmeye çalışın. Yazıyı tamamen farazi bir örnekle tamamlayalım. Yazı tipinden
giriş cümlesine ve kapanış cümlesine kadar formata dikkat etmeye çalışın.
Alıcı: xxx.xxxx@xsirketi.com
Bilgi CC: yyy.xyxy@xsirketi.com
Konu: Oryantasyon
Planı Hk.
Merhaba Anıl
Bey,
Toplantımızda aldığımız karar neticesinde oryantasyon prosedürünü revize
edip bundan sonraki işe alınan personeller için yeni oryantasyon prosedürünü
uygulamaya başlayabiliriz. Konu hakkında desteğinizi beklemekteyim.
P.S: Yeni oryantasyon planının revizeli hali ekte yer almaktadır.
Saygılarımla,
Anıl GÜÇLÜ
İnsan Kaynakları Uzmanı
Tel
Şirket İsmi
Mail İsmi
0 comments: