İşkur İşbaşı Eğitim Programı 2017 Mevzuatı

İşkur İşbaşı Eğitim Programı (İEP)
Merhaba. İşkur kendi kişisel görüşüm açısından kariyer portalları arasında kariyer.net ile birlikte en faydalı sitelerinden başında gelmektedir. Belki bilmeyenleriniz vardır, anlatalım. İşkur devletin resmi bir organıdır ve istihdam sağlaması açısından kendi bünyesinde İşbaşı Eğitim Programı olarak adlandırılan bir istihdam programı açar.

İşbaşı Eğitim Programı Nedir

İşbaşı eğitim programı İşkur ile İşkur’a kayıtlı iş yerleri arasında tecrübeli personel yetiştirmek için eğitimin uygulamalı olarak iş yerlerinde verildiği bir kurs ve staj programıdır.

İşbaşı Eğitimde Ücret Verilir Mi?

Kurs boyunca işe gelinen her gün boyunca ücret verilir. Genelde asgari ücret tutarında ücret verilmektedir. Ayrıca program süresince 30 gün üzerinden İş Kazası ve Meslek Hastalığı Sigorta Primiyle, Genel Sağlık Sigortası Primleri İŞKUR tarafından ödenmektedir. Bu da şu işe yarar. GSS ile sadece sağlık hizmetinden faydalanabilirsiniz emekliliğe etki etmez.

İşbaşı eğitim programı haftada en fazla 6 gün düzenlenebilmektedir eğer haftalık 6 gün olarak düzenlenmiş bir programa katılırsanız aylık ona göre ücret alırsınız.

Yapılan son mevzuat değişikliğine göre; öğrenci olmayan (açık öğretim ve okuludu donduranlar hariç) ve işsizlik maaşı almayan kişiler için kursa devam ettikleri gün boyunca günlük 54 TL alırlar. Bu da ay bazında 1404 TL eder. Eğer öğrenciyseniz günlük 40,5 TL alırsınız.

Programa Kimler Katılabilir?

15 yaşını doldurmuş bütün işsizler ile birlikte ön lisans dâhil bütün üniversite öğrencileri ile açık öğretimde okuyan bütün öğrenciler bu programa katılabilir. Üniversite öğrencileri zorunlu stajlarını işbaşı eğitim programı kapsamında yapabilmektedirler. Ancak; programın uygulandığı iş yerinin sahibinin birinci ve ikinci derece yakınları ile eşinin o iş yerinde programa katılması mümkün değildir.

Program Süresi Ne Kadardır?

İşbaşı Eğitim Programında en fazla günde en az 5 saat olarak işveren ile katılımcının kabul etmesi, günde 8 saati ve haftada 45 saati aşmaması kaydıyla Pazar günleri hariç, günün herhangi bir zaman diliminde uygulanabilmektedir. Dolayısıyla öğrenciler de ders saatlerinden arta kalan zamanlarda ve günlerde programa katılabilmektedir.

İşverenler Programa Alacakları Kişileri Nasıl Belirler?

İşverenler İşbaşı Eğitim Programına alacakları kişileri kendileri bulabilecekleri gibi, İŞKUR’a başvurup Programdan yararlanmak isteyenler arasından seçme yapabilir.

İşkur İEP 2017 Mevzuatı

İşkur İşbaşı Eğitim Programının 2017 yönetmeliğine göre belli oldu. İşbaşı Eğitim programlarında aranan şartlar,

- İşyeri açısından önceki şartlara ilaveten engelli çalışan açığı olmaması eklendi.

Program açısından;

- Aday sayısı açısından, istihdam garantisiz, % 20 istihdam garantili programlar kaldırıldı, adayların en az %50’sine istihdam garantisi şartı koyuldu,

- En az 2 ay istihdam zorunluluğu kaldırıldı, program süresi kadar istihdam zorunluluğu getirildi. Program 6 aylık açılmış ise, istihdam edilen adaylar en az 6 ay çalıştırılacak. Program süresi 2 aydan olursa, istihdam en az 2 ay olacak. Programı 30 günlük açmış olsanız bile program bitiminde adayların istihdamı en az olacak.

- Program sürelerindeki konu netleşti. Daha önceden hiç çalışmamış (sigortalı olamamış) bir aday için en çok 12 aya kadar, daha önceden herhangi bir işte sigortalı olarak çalışmış bir aday için en çok 3 aya kadar program açılabiliyor.

- Aday için program başlangıcı öncesinde en az 30 gündür çalışmamış olması şartı getirildi.

- İşveren açısından program süresi dolmadan kurstan ayrılan kursiyer yerine aynı meslek koduyla 1 kişiyi sigortalı istihdam etmeniz gerekmektedir. 

Saygılarımla,
iKMania



0 comments: