Çalışan
Memnuniyet Anketi
Çalışan memnuniyet anketi işletmelerde kullanılan bir
nevi nabız ölçme aleti gibidir. Tansiyonun çıktığı hallerde veya hararetin
arttığı dönemlerde bu anket yöntemini kullanarak işletmenizdeki son verilere
ulaşma imkanınız olur. Genel olarak yılda 2 defa 6 aylık periyotlarla bu anketi
yapacağınız gibi turnover oranının su gibi aktığı işletmelerde süreci daha sık
veya daha esnek yapabilirsiniz.
Çalışan
memnuniyet anketi neden yapılır?
Ankette sorduğunuz sorularla işletmenizde genel kritik
ve analiz yapabilme imkanını size sunar. Genel yaş ortalamasından mezuniyet
durumlarına, kadın-erkek sayısından çalışanların kıdemine kadar analiz
yapabilirsiniz. İşletmenizde ki çalışanların şirkete olan bağlılıklarını
ölçmek, iş arkadaşları ve amirleriyle olan uyumlarını öğrenmek, ücretlerin
tatmin durumunu, işyerinin fiziksel koşullarından memnun olup olmamalarını,
kariyer planlama, performans yönetme ve motivasyon çalışmalarından memnun olup
olmadıklarını öğrenmek için yapılır.
Çalışan
memnuniyet anketi yararları nelerdir?
Kurum içinde verimliliğin ve iş performansının
arttırılmasına yönelik gelişme alanlarını, kurumun önceliklerine ve genel
performansına etkilerine göre belirlemeyi sağlar. Yapılan uygulamaların
etkinliğini ölçmeyi sağlar ve kuruma çalışan memnuniyetini ve bağlılığını
artırmak için en uygun eylem planlarını oluşturmada yön gösterir. Ücret
paketleri yetersizse bunlar iyileştirebilir, yemekhane veya servis işlemleri
aksıyorsa bunları düzeltme imkanı sağlar, motivasyonu bozan unsurları göz önüne
alma şansı yakalayarak kuruma bağlılığı arttırır sirkülasyonu azaltır.
Çalışan memnuniyet anketinde neler sorulmalıdır?
Sorulması gereken sorulara değinmeden önce şunun
altını önemle çizeyim. Çalışanların bu ankete cevap verirken hiçbir şekilde
isim-soyisim yazmaları ve hatta kimliklerini deşifre edecek herhangi bir işaret
bile ankete koymamaları gerekir ki hem işletme açısından hem de işçiler
açısından şeffaf ve güvenilir bir sonuç elde edilsin. Çalışanları ankete
verecekleri cevapların iş güvencesinde herhangi bir soruna yol açmayacağına
güvence verilmesi gerekir ki cevap verirken subjektif ve reel cevap
verebilsinler.
1. Çalışanlar iş yerindeki fiziksel çalışma
koşullarını nasıl algılamaktadırlar?
2. Çalışanlar iş yerindeki yönetim sistemlerini nasıl
algılamaktadırlar?
3. Çalışanlar iş yerindeki kurum imajını nasıl
algılamaktadırlar?
4. Çalışanlar iş yerindeki kişisel gelişim ve kariyer
olanaklarını nasıl algılamaktadırlar?
5. Çalışanlar iş yerindeki performans yönetimi
sistemini nasıl algılamaktadırlar?
6. Çalışanlar iş yerindeki kurum içi iletişim
sistemlerini nasıl algılamaktadırlar?
7. Çalışanların motivasyon düzeyleri nedir?
8. Çalışanların iş tatmin düzeyleri nedir?
9. Çalışanlar iş yerindeki ücret/sosyal haklar
sistemini nasıl algılamaktadırlar? gibi sorular çoğaltılabilir ki yazı sonunda
3 adet örnek form da bulabilirsiniz.
Çalışan
memnuniyet anketi nasıl olmalıdır?
İlk kural olabildiğince objektif sonuçlara ulaşabilmek
için anketi cevaplarını gizlilik içinde yürütmeli, çalışanların kimliklerini
deşifre edecek herhangi bir hatadan kaçınmalı, eğer mümkünse online sistem
üzerinden yapılmalı olmuyorsa kimlik deşifre etmeden yazısal olarak bu anket
yapılmalıdır. İşletmenin A'dan Z'ye tüm kriterleri soru olarak sunulmalı,
çalışanların eğitim durumlarından, yaşlarına, kıdemlerine kadar detaylı analiz
verecek sorulardan oluşmalıdır. Özellikle turnover oranı yüksek olan
işletmelerde kanayan yarayı bulmak için en önemli aksiyon alınmasını sağlayan
yegane yöntem bu çalışan memnuniyet anketi olmaktadır.
Çalışan Memnuniyet Anket Süreci
Çalışan Memnuniyet Anketi Örnek Formları
http://www.dosyaupload.com/48b
0 comments: