Merhaba. Her yeni bir şirkette işe
girdiğinizde sizden çarşaf çarşaf istenen tüm o belgelerin aslında bir amacı
vardır. Bu evraklar firmalara, işçinin
özelliğine ve işin niteliğine bağlı olarak değişebilse de temel olarak bazı
evraklar personel dosyaları için olmazsa olmazdır. Yürürlükteki 4857
Sayılı İş Kanuna maddesine göre her çalışan için özlük dosyası tutma
zorunluluğu getirilmiştir. Şirkette çalışan her çalışan için ayrı ayrı personel
özlük dosyası tutma zorunluluğu bulunduğu için o belgelerin yasal amacı vardır.
Yasada açıkça personel özlük dosyalarının şekli konusunda açıkça bir düzenleme
yapılmamış, İş Kanunu ve diğer kanunlar uyarınca düzenlemek zorunda olduğu her
türlü belge ve kayıtlar şeklinde genel ifadelere yer verilmiştir. Bu belgelerin neler olduğu belirtilmemiştir.
İşverenlerde herhangi bir yasaya aykırı olmamak için belgeleri çeşitlendirerek
bu belgeleri isterler. Sonuçta özlük evraklarını
eksiksiz olarak temin eden, düzenli ve güncel olarak saklayan işverenler;
denetimler, yasalar ve davalar karşısında önemli avantajlar sağlarlar. Ayrıca işçi özlük dosyalarını
düzenlemeyen, eksik tutan işveren veya işveren vekiline yasa gereği idari para
cezası verilmektedir.
4857
sayılı İş Kanunu’nun İşçi Özlük Dosyası ile ilgili metin.
“İşçi
özlük dosyası ;
MADDE
75. – İşveren çalıştırdığı her
işçi için bir özlük dosyası düzenler. İşveren bu dosyada, işçinin kimlik
bilgilerinin yanında, bu Kanun ve diğer kanunlar uyarınca düzenlemek zorunda
olduğu her türlü belge ve kayıtları saklamak ve bunları istendiği zaman yetkili
memur ve mercilere göstermek zorundadır.
İşveren, işçi hakkında edindiği
bilgileri dürüstlük kuralları ve hukuka uygun olarak kullanmak ve gizli
kalmasında işçinin haklı çıkarı bulunan bilgileri açıklamamakla yükümlüdür.”
Saygılarımla,
iKMania
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 comments: